ניהול כעסים
"כעס הוא חומצה שיכולה לגרום יותר נזק לכלי בו היא מוחזקת, מאשר לכל דבר אחר עליו היא נשפכת" מארק טווין
המאפיין הייחודי של הכעס הוא עוררות רגשית ופיזית גבוהה הקשורה באופן מובהק לתוקפנות.
מעבר לפגיעה באחרים בעת כעס - הריחוק והרתיעה שהוא גורם. הבעה תוקפנית של כעס פוגעת גם באדם הכועס.
אנשים מהירי חימה חשים, לא פעם, לאחר התנהגותם התוקפנות רגשות אשם, בושה וחווים הפסדים רבים בשל הקושי לווסת את הכעס - במקום העבודה, בזוגיות, עם ילדיהם, במערכות יחסים חברתיות ובעיקר עם עצמם.
בניגוד לדעה הרווחת כי לאחר שהאדם הכועס משחרר את כל מה שיש הוא נרגע - כעס מטעין את עצמו.
הסיבות להתנהגות הלא יעילה בעת כעס קשורה למאפיינים אישיותיים, מודלים הוריים ואחרים, דפוסי חשיבה נוקשים, יכולת שליטה עצמית ויכולת ויסות רגשות באופן יעיל ומסתגל.
ניתן ללמוד לנהל את הכעס ולנתב אותו לתקשורת יעילה ובונה.
ההתערבות בניהול כעסים משלבת שיטות מגוונות, ממוקדות ויעילות ומאפשרת ללמוד להכיר את המנגנון המחשבתי הגורם לכעס, את הגורמים לכעס האישי, להגביר את היכולת להחזיק את רגש הכעס ולבטא את הרגש באופן יעיל ומקרב מילולית והתנהגותית.
> הטיפול מקנה כלים מעשיים בניהול קונפליקטים, תקשורת בינאישית ופיתוח שפה אסרטיבית ומקרבת לביטוי צרכים ורצונות.
> טיפול קוגניטיבי סביב פרשנויות מוטעות, אמונות ומחשבות תובעניות כלפי עצמי, העולם ואחרים סביבי המעוררות את הכעס.
> טיפול התנהגותי ולמידה של התנהגויות חדשות ואפקטיביות במקום ההתנהגויות האוטומטיות וההרסניות.
טיפול יעיל בניהול כעסים מאפשר איכות חיים הן לאדם לכועס והן לסביבתו. אין טעם להמשיך לסבול.
אשמח ללוות אתכם לחוויית חיים נעימה יותר.
דברו איתי, שרון רוזנבלום
054-4546688